Maanataina Keikolle oli varattu aika kahdeksaksi yliopistolliseen hammasklinikalle. Yksi pieni hammas edestä on ollut jo jonkin aikaa lohjennut ja sille oli jotain tehtävä.

Tultiin hyvissä ajoin Viikkiin. Odotustilassa Keiko olisi halunnut nuolla ison odotustilan lattia pinnat kahteen kertaan. Hassu koira. Ensin käytiin puntarilla se näytti 19,5kg. Sitten hoitaja haastatteli mua ja tutki Keikoa. Mun ensi sijainen toive oli että hammasta ei revittäisi irti jos vaan mahdollista. Lyhyen tutkimuksen jälkeen Keiko lähti reippaana hoitajan mukaan odottamaan toimenpidettä ja mä menin Mian luo odottelemaan.  Aika pian lekuri soitti mulle ja kertoi että hammas on kuvattu ja lohkeama on juureen asti.. Niillä oli ilmeisen hässäkkä päivä kun ensin oli sitä mieltä että eivät ehkä ehdi juurihoitaa sinä päivänä joten sovittiin että hoitavat jos ehtivät jos eivät olisi varattava uusi aika. En tietenkään ollut järin innostunut ajatuksesta että Keikoa monta kertaa nukuteltais sen hampulin takia.

Kahden aikoihin lääkäri kuitenkin soitti Keiko oli jo heräillyt ja ehtivät onneksi juurihoitaa sen. Mä kipittelin sitten takaisin sinne hakemaan keikolia.. Arvatkaa meinasinko pyörtyä kun menin maksamaan...Ei ollut halpaa.. Mutta mitäpä sitä ei rakkaan keepin eteen tekisi..   Onneks vakuutus kuitenkin korvas reilusti yli puolet.

Hoitaja toi Keikon aulaan ja voi kuin sekasin se oli. Mentiin sitten Mialle odottamaan että se tulis töistä jotta veisi meidät kotiin.

-----------

Tiistaina mä olin ATD: n alkeiskurssin alkutilaisuudessa joka järjestettiin ilman koiria. Mukava tilaisuus oli ja innolla odotan kurssin alkua. Meidän ryhmän treenit on tiistaisin ATD:n hallissa samassa paikassa missä ollaan talvikausi treenattu tokoa.

Keskiviikkona päätin että mennään tokoon kun Keiko oli jo oma itsensä. Me siirryttiin nyt ulkokauden alkaessa Hskp:n kisaavien ryhmään. Ryhmä vaikuttaa tosi kivalta ja tossa ryhmässä ei ole yhtään ärripörriäkään.

Olin ajatellut että otetaan ihan rauhalliset treenit varmuuden vuoksi. Keiko oli ihan toista mieltä puhkui oikeen intoa ja kouluttajakin totesi että ei se kyllä toipilaan tavoin käyttäydy.

Yritin rauhoitella K:ta sen aikaa kun kouluttaja kertoili mitä olisi tarkoitus tehdä kesän aikana ym.. Sitten tehtiin paikkamakuuta ja liian korkea vire näkyi keiko ensin haisteli ja ryömi ja sitten pomppas istumaan. Kävin pannasta nostamassa nenän ylös maasta ja huomautin ihan kunnolla kaverille. Käskin takasin maahan K oli heti selkeesti parempi ja makoili sitten tarkaavaisena loppuajan.

Sitten itsenäisesti piti harjoitella nopeita seisomaan jäämisiä..  Ihan kivoja oli.

Katsottiin pikkasen luoksarin pysäytyksiä että miten niitä vois opettaa ym..  Muut rupes ottaa vauhti noutoja. Mä en viitsinyt niitä nyt ottaa joten piilottelin tunnari kapulaa pusikkoon..  Kivasti keiko muisti tämän idean ja hienosti käytti nenää löytääkseen palikan..

Sitten kouluttajan käskyttämänä kolmen koirakon ryhmissä jääviä ja seuraamista. Intoa oli enemmän kuin tarpeeks.. Käännöksiä pitää treenata lisää erityisesti täykkäriä..

Palkkasin koko treenien ajan emimmäkseen nameilla hampaan takia ja sitten muutaman kerran heitin lelua ja sai itse tappaa sitä mutta en repinyt sitä sen kanssa varmuuden vuoksi. 

Tää viiko otettu ihan rauhassa ensi viikolla voidaan sitten suht normaalisti jo treenata ja leikkiä. =)

Mä oon nyt päättänyt että mennään suoraan avoimeen.  Joitain avoimen juttuja ollaan jo treenattu mutta nyt alotetaan tavoitteellisesti niiden treenaus jos vaikka päästäs kokeisiin sitten kun varoaika on kulunut.