Aamu päivällä käytiin parin tunnin lenkillä Lindan ja Bean kanssa. Mentiin Mankkaan vanhalle kaatopaikalle jossa koirat saivat juosta vapaana. Koirilla tais olla aika hauskaa ja ojissa oli ihana kahlaillaNauru

Tänään illalla olikin sitten HSKP:n pentukurssin ensimmäinen kerta. Kurssi pidetään sirkuskentällä, eli joudutaan matkustamaan sinne kahdella eri bussilla. Mikä sinäänsä on vähän rasittavaa koska matkoihin menee melkeen tunti.

Tavattiin Mia, Kio ja muutama muu kurssilainen bussin vaihto pysäkillä koska muuten en oisi kyllä ikinä paikan päälle löytänyt. Kun päästiin perille K oli aika vauhko ja veti joka suuntaan, niin kun yleensä aina kun mennään uuteen paikkaan missä on paljon menoa ja koiria. Oon huomannu että sille on aika turha kamalasti karjua kun on vaan niiiin intona aluksi ja rauhoittuu nopeasti kun pysyy itsekkin vaan ihan rauhallisena.

Aluksi kouluttaja höpötti aika paljon. Mikä oli mulle ja K:lle vähän hankalaa, kun K kyllä keskittyy ja tekee mun kanssa tosi hyvin häiriössäkin mutta jos ei tehdä mitään niin sitten se just rupee pälyilee muita ja riuhtoo remmissä. Mutta olin sitten kyykyssä ja annoin nameja kun oli iisisti ja välillä jopa pystyin seisomaan ilman reuhtomisia.Nauru

Aluksi oli kontakti harjoitus joka sujui K:llta kivasti, kun ollan kotona aika paljon harjoteltu. Välillä vilkuili vähän muita koirakoita.

Sen jälkeen tais olla harjoitus jossa piti kävellä koiran kanssa muita koirakoita kohti ja ohittaa nätisti. Meni tosi kivasti paitsi yksi collie oli niin ihana että sitä oli pakko vilkaista pariin otteeseen.

Sitten harjoiteltiin istumista ja maahan menoa. Nuo molemmat K osaa ihan hyvin jo ennestään mutta k ei oikeen halunnut maahan mennä tai meni kyllä mutta nousi pois ilman lupaa mitä ei tavallisesti tee. Mutta lisää treeniä niin eiköhän sekin siitä. Leikittiin välillä ettei tehtäs liian pitkiä aikoja samoja juttuja.

Tämän jäkeen sai valita muutamasta tempusta mitä kokeilee koiran kanssa tehdä. Mä en kamalasti haluaisi k:lle vielä opettaa mitään ns. temppuja kun on noissa ihan perus jutuissakin niin paljon oppimista. Mutta kokeiltin vähän pyörimistä ja sitten kasia ilman mitään käskyjä.

Lopuksi tehtiin luokse tulo niin että kouluttaja piti kiinni ja päästi kutsuttaessa irti. Meillä kouluttaja päästi ehkä vähän liian aikaisin irti kun en ollut ehtinut edes kääntyä ja K meinasikin juosta ohi tosin tuli niin kovaa että tuo ohi juoksu saattoi johtua siitäkin.

Tämä eka kerta meni mun mielestä tosi hyvin meiltä ja olin kyllä tosi ylpeä K:sta että malttoi tehtä ja keskittyä. Ja kaiken lisäks tekee tosi innolla ja huomaa selkeesti että nauttii kun saa mun kanssa tehdä juttuja.Nauru